WRC: sezon 2021 oficjalnie wystartował!
Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Austral

WRC: sezon 2021 oficjalnie wystartował!

  • Dodał: Tomasz Bill
  • Data publikacji: 21.01.2021, 19:00

Na otwarcie kolejnego sezonu WRC przenosimy się jak co roku do Monte Carlo. To już 89. edycja legendarnego górskiego wyścigu, gdzie momentami różnice temperatur wynoszą ponad 11 stopni Celsjusza, a nawierzchnia zmienia się z odcinka na odcinek, tworząc mieszankę asfaltu, szutru, śniegu i lodu. 

 

Zanim jednak przejdziemy do podsumowania pierwszego etapu rajdu Monte Carlo warto poświęcić dosłownie chwilę na zmiany w nadchodzącym sezonie WRC. Tych z pewnością trochę jest, zaczynając chociażby od kalendarza imprez, kończąc zaś na głównym dostawcy ogumienia.

 

Jednakże wszystko po kolei. W tym roku, ze względu na sytuację epidemiczną w większości państw organizujących rajdy, WRC na pewno nie zawita do Wielkiej Brytanii. Natomiast dla fanów poślizgów w białym puchu złą wiadomością jest to, że rajd Szwecji również się nie odbędzie. W zamian za to w tym sezonie WRC pojawi się Rajd Arktyczny w Finlandii. Organizatorzy rajdowych mistrzostw świata, mając na uwadze rozprzestrzenianie się wirusa COVID-19, podali do wiadomości listę rezerwową rajdów, w przypadku gdy "główne" imprezy musiałyby zostać odwołane. Listę tworzą m.in.: Rajd Akropolu, Turcji, Argentyny, Łotwy oraz ponownie rajd na torze Monza. 

 

Kolejną nowością w bieżącym sezonie będzie dostawca ogumienia. Po ponad 11-letniej przerwie firmę Michelin zastąpi Pirelli i to włoska marka będzie zaopatrywała zespoły fabryczne w opony. Kończąc wątek zmian, zupełnym novum będzie również punktowanie trzech najlepszych producentów na ostatnim odcinku specjalnym zwanym Power Stage. Zmiana dotyczyć będzie kategorii WRC, WRC2 oraz WRC3. 

 

W końcu podsumowanie pierwszego dnia rywalizacji na krętych i mokrych drogach Alp. Warunki na drodze nie były najcięższe, co mogło zwiastować naprawdę podkręcone tempo zawodników. W czwartek 21 stycznia kierowcy mieli do pokonania 2 odcinki specjalne o łącznej długości ponad 40 kilometrów. Zarówno na pierwszym, jak i drugim, żadnych szans swoim rywalom nie pozostawił Estończyk Ott Tänak, reprezentujący zespół Hyundai Motorsport. Drugie i trzecie miejsce po pierwszym dniu rywalizacji zajęli kierowcy zespołu Toyota Gazoo Racing – odpowiednio Fin Kalle Rovanperä oraz ubiegłoroczny rajdowy wicemistrz świata – Elfyn Evans.

 

Dość pechowo sezon rozpoczął kierowca zespołu Ford M-Sport – Teemu Suninen, który na pierwszym odcinku specjalnym popełnił błąd wchodząc zbyt szybko w szykanę, oparł auto prawym bokiem o strome zbocze i próbując kontrować wypadł z trasy. Zniszczenia były dość duże i nie wiadomo na chwilę obecną czy zespołowym mechanikom uda się przygotować pojazd przed piątkiem. 

 

Już w piątek bowiem, 22 stycznia, czeka nas znacznie bardziej intensywny dzień. Kierowcy będą mieli aż 105 km do pokonania, z których pierwszy odcinek specjalny rozpocznie się o świcie. 

źródło: wrc.com 
Tomasz Bill – Poinformowani.pl

Tomasz Bill

Absolwent lingwistyki stosowanej, filozofii oraz stosunków międzynarodowych. Na co dzień jestem właścicielem agencji językowej. Zawodowo zajmuję się nie tylko prowadzeniem szkoleń czy tłumaczeniami, ale przede wszystkim pomagam firmom rozwijać się na rynkach anglo- i niemieckojęzycznych poprzez tzw. "storytelling" czy budowanie wizerunku. Moją pasją jest rozwój osobisty, w dość szerokim zakresie, motoryzacja i sporty motorowe oraz nauka języków obcych. Jestem istnym Germanofilem i wszystko co ma w nazwie "niemiecki" przyprawia mnie o gęsią skórkę. W wolnym czasie trenuję boks, czytam naprawdę od groma książek i spędzam aktywnie czas z najbliższymi.