F1: Liberty Media szuka sposobów na urozmaicenie zimowej przerwy

  • Data publikacji: 08.05.2018, 18:00

Szefowie Formuły 1 chcieliby, aby kibice żyli wydarzeniami związanymi z królową sportu motorowego przez cały rok, również podczas przerwy zimowej.


Kalendarz Formuły 1 jest bardzo rozciągnięty. Obecnie mamy w nim 21 wyścigów, które odbywają się od końca marca, aż do ostatniego weekendu listopada. Przerwa zimowa powoduje duży spadek zainteresowania najbardziej prestiżową serią wyścigową. Dopiero pod jej koniec zaczyna się coś dziać – prezentacje samochodów na najbliższy sezon oraz dwie tury przedsezonowych testów.


Liberty Media widzi ten problem i obecnie szuka pomysłów na to, aby zaangażować fanów w życie F1 również wtedy, gdy trwa przerwa między sezonami. Mówi się o organizacji wydarzeń promocyjnych, w które byłyby zaangażowane zespoły oraz ich kierowcy.


Obecny szef Formuły 1 – Chase Carey nie ukrywa, że zaczerpnął inspirację z NFL.

Jedną z ambicji jest to, abyśmy znaleźli sposób na to, żeby ten sport wzbudzał zainteresowanie fanów przez wszystkie 12 miesięcy. Nie znaczy to oczywiście, że będziemy ścigać się przez cały rok. Jednym z przykładów może być NFL, w tym momencie są poza sezonem, ale mają NFL Draft. To wielkie wydarzenie. Oni tworzą wydarzenia, które interesują fanów, nawet gdy sezon jest zakończony.


Już w tamtym roku pojawiło się jedno ciekawe wydarzenie „F1 Live”, które miało miejsce na ulicach Londynu tuż przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. Czy możemy spodziewać się więcej tego typu imprez? Czas pokaże, bądźmy dobrej myśli i cieszmy się, że szefowie F1 otwierają się coraz bardziej na kibiców.

 

 

Źródło: express.co.uk