Dwa oblicza Rzeszowskiego

  • Data publikacji: 15.08.2018, 10:33

Za nami 27. Rajd Rzeszowski. Zawodnicy zmagający się w European Rally Trophy, Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, jak i Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski mają za sobą ciężki rajdowy weekend. Pogoda nie rozpieszczała, a odcinki specjalne były bardzo wymagające. Co się działo? Co przyniósł Rzeszowski w tabelach oraz co jeszcze przed nami?

 

 

Po nieco luźniejszym czwartku kiedy, zawodnicy wzięli udział w odcinku testowym i Ceremonii Startu, w piątkowy poranek załogi zgłoszone w ERT i RSMP przystąpiły do rywalizacji na odcinkach specjalnych. Od samego początku niesamowite tempo narzucała Rosyjska załoga Nikolay Gryazin/ Yaroslav Fedorov, w Skodzie Fabii R5. Nikolay pokazał, że nie straszne mu ani upały, ani sobotnie ulewne opady. Nie oddał prowadzenia do końca rywalizacji, wygrywając aż osiem z jedenastu odcinków specjalnych. W RSMP, w którym Gryazin nie był klasyfikowany, triumfowali Grzegorz Grzyb i Bogusław Browiński. Uplasowali się oni na drugim miejscu klasyfikacji ERT i pierwszym RSMP, co pozwoliło im na zdobycie 54 punktów i zajęcie pozycji vice liderów klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski. Po otrzymanej w piątkowy wieczór karze dwóch minut dopisanej do końcowego wyniku, za nieregulaminowe pokonanie trasy z flexi serwis do parku zamkniętego, w szaleńczy pościg ruszył Jakub „Colin” Brzeziński. „Colin”, pilotowany przez Kamila Kozdronia, w sobotniej, na pozór niesprzyjającej aurze, radził sobie doskonale. Zapisał na swoje konto dwa zwycięstwa Oesowe w RSMP i kolejne dwa w klasyfikacji generalnej rajdu. Finalnie na ostatnim odcinku specjalnym pokonał Darka Polońskiego i Łukasza Sitka, co pozwoliło mu zająć trzecie miejsce w ERT oraz drugie w Mistrzostwach Polski. Na jego konto zostało zapisane 41 punktów, co sprawia, że pozostaje na fotelu lidera czempionatu. Trzeci w krajowej punktacji zameldowali się wcześniej wspomniani Poloński z Sitkiem, dla których jest to najlepszy wynik w karierze.

 

 

Zacięta walka toczyła się także w ośkach. Zwycięstwo w tej kategorii odniósł duet Kacper Wróblewski/ Jacek Spentany w swoim Peugeocie 208 VTi R2. Za nimi na mecie uplasowali się Paweł Krysiak wraz z Maćkiem Trelą Fordem Fiestą, dla których jest to życiówka. Podium uzupełnili Robert Halicki pilotowany przez Tomasza Tkacza jadący Abarthem 500. Do pechowych zaliczą ten weekend Jacek Jurecki z Michałem Trelą, którzy po wypadku na ostatnim odcinku specjalnym nie pojawili się na mecie rajdu.

 

Po Rzeszowskim klasyfikacja generalna Mistrzostw Polski wygląda następująco:

  1. Jakub Brzeziński/ Kamil Kozdroń 146 pkt.
  2. Grzegorz Grzyb/ Bogusław Browiński* 104 pkt.
  3. Miko Marczyk/ Szymon Gospodarczyk 66 pkt.
  4. Dariusz Poloński/ Łukasz Sitek 61 pkt.
  5. Tomasz Kasperczyk/ Damian Syty 57 pkt. 

 

Historyczne Mistrzostwa Polski także dostarczyły kibicom wielu emocji. Załogi dołączyły do rywalizacji w piątkowy wieczór podczas OS Rzeszów. Rozgrywany w okolicach Galerii Nowy Świat odcinek był pierwszym z siedmiu dla tego cyklu. Po pełnej emocji deszczowej sobocie pierwsze miejsce w klasyfikacji zajęli Grzegorz Olchawski wraz z Łukaszem Wrońskim, którzy na odcinkach podróżowali kultowym Audi Quattro. Z drugim rezultatem w klasyfikacji przypadło Dawidowi Smółce, którego pilotował Mateusz Radecki. Załoga w BMW E30 318is zwyciężyła w klasie F3. Podium generalki zamknęli Arkadiusz Kula z Jarosławem Janaszem, którzy swoją Renault Megane Maxi wywalczyli jednocześnie pierwsze miejsce w klasie H3. Rzeszowski był przedostatnią rundą cyklu. Zwieńczeniem tegorocznej rywalizacji będzie rozgrywany początkiem września Rajd Wisły.