Szermierka - MME: szabliści ze złotem, florecistki z brązem

  • Dodał: Bartosz Szafran
  • Data publikacji: 30.05.2022, 20:38

Na trwających w Tallinie mistrzostwach Europy do lat 23 w szermierce reprezentacja Polski wzbogaciła się w poniedziałek o dwa medale. Drużyna szablistów okazała się najlepsza w turnieju drużynowym, florecistki zakończyły na trzecim miejscu.

 

W polskiej drużynie szablowej walczyli Jakub Broniszewski, Piotr Szczepanik, Olaf Stasiak i Szymon Hryciuk. W pierwszej rundzie rozstawieni z dwójką Polacy mieli wolny los, a w drugiej pokonali 45:34 Belgów. Kolejne dwa mecze zakończyli wynikami 45:39 na swoją korzyś. Takim rezultatem zakończyło się półfinałowe starcie z Rumunami oraz wielki finał przeciwko faworyzowanym Niemcom.

 

Do turnieju drużynowego florecistek zgłosiło się tylko sześć krajów. Aleksandra Jeglińska, Renata Tomczak, Dominika Wasilczuk i Karolina Żurawska w pierwszej rundzie miały wolny los, a w kolejnej, który był od razu półfinałem, przegrały pechowo, jednym trafieniem z Niemkami. W meczu o brąz Polki pokonały dość pewnie Rumunki. Wygrały ostatecznie Francuzki.

 

Najliczniej obsadzony był turniej drużynowy szpadzistek i tu nasza reprezentacja spisała się najsłabiej. Barbara Brych, Zofia Janelli, Kinga Zgryźniak i Gloria Klughardt już w pierwszej rundzie 42:45 przegrały z Ukrainą. Pozostała im zatem walka o lokaty w drugiej ósemce. Wygrana z Belgią i porażka z Wielką Brytanią złożyły się na 10. miejsce. Złoto wywalczyły Rumunki, wygrywając w finale ze Szwajcarkami.

 

Jutro na zakończenie mistrzostw turnieje drużynowe szablistek, szpadzistów i florecistów.

 

Szabla mężczyzn drużynowo:
1. Polska
2. Niemcy
3. Rumunia

Floret kobiet drużynowo

1. Francja
2. Niemcy
3. Polska

 

Szpada kobiet drużynowo
1. Rumunia
2. Szwajcaria
3. Niemcy
---
10. Polska

Bartosz Szafran

Od wielu wielu lat związany ze sportem czynnie jako biegający, zawodowo jako sędzia i medyk oraz hobbystycznie jako piszący wcześniej na ig24, teraz tu. Ponadto wielbiciel dobrych książek, który spróbuje sił w pisaniu o czytaniu.