Pięciobój nowoczesny - PŚ: trzecie miejsce polskiego miksta
UIPM World Pentathlon / Augustas Didžgalvis

Pięciobój nowoczesny - PŚ: trzecie miejsce polskiego miksta

  • Dodał: Bartosz Szafran
  • Data publikacji: 26.06.2022, 16:14

Na zakończenie finałowych zawodów pucharu świata w pięcioboju nowoczesnym doczekaliśmy się polskiego sukcesu. Natalia Dominiak i Daniel Ławrynowicz zajęli trzecie miejsce w konkurencji mikstów.

 

Nasz duet zaczął od bardzo dobrego występu na parkurze. Obawialiśmy się go, bo w indywidualnych półfinałach Dominiak została wyeliminowana, a Ławrynowicz też miał spore kłopoty. Tym razem przejazd był prawie idealny, Polakom zdarzyła się jedna zrzutka, ale i tak zajęli drugie miejsce w konkurencji, tuż za Japończykami, którzy jedynie przekroczyli limit czasu.

 

W szermierce nasz duet zaliczył 21 wygranych, co dało 4. miejsce, za Meksykanami, Japończykami i Egipcjanami. W rundzie bonusowej nie wzbogaciliśmy się jednak o dodatkowe punkty. Na pływalni 200 metrów Dominika i Ławrynowicz pokonali w czasie 2:04.33, co było siódmym wynikiem. Najszybciej płynęli Japończycy - 1:58.90.

 

Do laser runu jako pierwsi przystąpili Misaki Uchida i Taishu Sato, 20 sekund straty mieli Meksykanie, a 22 Egipcjanie. Polska para wystartowała jako czwarta, pół minuty po liderach. Na trasie było bardzo ciekawie, bo z dalszej pozycji zaatakowali Balazs Szeps i Michelle Gulyas, którzy ostatecznie osiągnęli metę jako piersi. Kolka sekund za nimi wbiegli Japończycy, a na trzeciej pozycji Polacy, którzy wyprzedzili duety meksykański i egipski.

 

Wyniki:
1. Balazs Szeps/Michelle Gulyas (Węgry)
2. Taishu Sato/Misaki Uchida (Japonia)
3. Daniel Ławrynowicz/Natalia Dominiak (Polska)
4. Dulilio Carillio/Mariana Arceo (Meksyk)
5. Bugra Unal/Ilke Ozyuksel (Turcja)
6. Eslam Hamad/Salma Abdelmaksoud (Egipt)

Bartosz Szafran

Od wielu wielu lat związany ze sportem czynnie jako biegający, zawodowo jako sędzia i medyk oraz hobbystycznie jako piszący wcześniej na ig24, teraz tu. Ponadto wielbiciel dobrych książek, który spróbuje sił w pisaniu o czytaniu.