WRC: Ott Tanak powraca do ekipy M-Sportu
Sini Merikallio/commons.wikimedia.org

WRC: Ott Tanak powraca do ekipy M-Sportu

  • Dodał: Bartłomiej Woliński
  • Data publikacji: 08.12.2022, 18:25

Rajdowy mistrz świata z sezonu 2019 po rozstaniu się z Hyundaiem nie był pewny swojego udziału w kampanii WRC 2023. Ostatecznie estońskiemu kierowcy udało się porozumieć z ekipą M-Sportu i podpisać kontrakt na nadchodzący sezon.

 

Ott Tanak po trzech latach spędzonych w zespole Hyundaia, które oprócz pojedynczych zwycięstw obfitowały w brak większych sukcesów, zdecydował się odejść z koreańskiej ekipy wraz z końcem sezonu 2022. Tanakowi bardzo długo zajęło przystosowanie się do konstrukcji i20 WRC, a dodatkowo wpływ na decyzję o odejściu z zespołu miały duże problemy z awaryjnością nowego i20 Rally1.

 

Estończyk wielokrotnie powtarzał, że nie wie, czy pojawi się na starcie sezonu 2023, a jedynym kierunkiem po odejściu z Hyundaia wydawał się być M-Sport, w którym Ott debiutował za kierownicą auta WRC w 2014 roku.

 

- M-Sport to miejsce, które wychowało mnie jako kierowcę i w którym otrzymałem wiele twardych lekcji i zdobyłem doświadczenie, by być czołowym graczem w Rajdowych Mistrzostwach Świata – powiedział Ott Tanak.

 

- Po zostaniu mistrzem świata nie byłem już w stanie obronić tego tytułu i nie będę usatysfakcjonowany dopóki tego nie osiągnę. Odbyłem wiele rozmów z Malcolmem [Wilsonem] i mamy wspólne ambicje związane z kolejnym sezonem. Będzie to niemałe wyzwanie, ale znam ludzi z Dovenby Hall. Wiem, do czego są zdolni, a z ich pasją i poświęceniem, możemy walczyć o mistrzostwo. Cieszę się, że wróciłem do M-Sport Ford World Rally Team i damy z siebie wszystko – kontynuował mistrz świata z roku 2019.

 

Ott Tanak odbył już pierwsze testy Pumą Rally1 i obejrzał zaplecze zespołu w Dovenby Hall. Były to jego pierwsze jazdy konstrukcją Forda od sezonu 2017, po którym na dwa lata przeniósł się do Toyoty, a następnie do Hyundaia. Obok estońskiego kierowcy w zespole najprawdopodobniej pozostaną Gus Greensmith oraz Pierre-Louis Loubet. M-Sport wciąż prowadzi również rozmowy o częściowym programie z Sebastienem Loebem, na rajdową Pumę Rally1 liczy także Oliver Solberg, który pracuje nad pół-prywatnym zespołem wspieranym przez Monster Energy.

 

Źródło: pl.motorsport.com
Bartłomiej Woliński – Poinformowani.pl

Bartłomiej Woliński

Absolwent Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Motorsportem pasjonuję się od 2007 r. W związku z moimi zainteresowaniami prowadzę także bloga i fanpage na Facebooku.