Paryż 2024: dwieście milionów euro na modernizację transportu publicznego
Mr Joel's Photography/Flickr

Paryż 2024: dwieście milionów euro na modernizację transportu publicznego

  • Dodał: Kinga Marchela
  • Data publikacji: 16.02.2023, 22:42

Île-de-France Mobilites (IDFM), firma zajmująca się transportem publicznym w Paryżu i całym regionie Île-de-France, żąda ponad 200 milionów euro na poprawę usług transportowych w ramach igrzysk.

 

Valérie Pécresse, prezeska Île-de-France Mobilites, wystosowała list do francuskiego Ministra Transportu Clémenta Beaune w celu uzyskania odpowiednich funduszy na udoskonalenie sieci transportowej w Paryżu i całym regionie Île-de-France. Organ IDFM, działający od 2000 roku, jest niezależny od rządu i samodzielnie kontroluje działania różnych firm transportowych działających w regionie Paryża. Wydatki związane z przygotowaniami do igrzysk są jednak zbyt duże, by Île-de-France Mobilites pokryło je samodzielnie.

 

Pécresse wzywa francuski rząd do zrealizowania swoich zobowiązań zagwarantowania IDFM środków na sfinansowanie transportu na Igrzyska Olimpijskie w 2024 roku. Oprócz modernizacji dotychczasowych środków transportu w Paryżu powstanie nowa linia metra i kolejne pociągi regionalne.

 

Specjaliści przewidują, że około 600 tysięcy ludzi będzie używało transportu publicznego w Paryżu podczas igrzysk. IDFM ostrzega, że ze względu na tę intensywność, koszty transportu regionalnego związane z imprezą czterolecia wyniosą przynajmniej 200 milionów euro.

 

Kluczową rolę w planach Île-de-France Mobilites odgrywa także dostosowanie transportu do osób z niepełnosprawnościami. Według wstępnych wyliczeń podczas igrzysk do Paryża przyjedzie około 350 tysięcy osób z niepełnosprawnościami, które będą wymagały dodatkowych ułatwień. Francuski rząd liczy na to, że będzie w stanie transportować przynajmniej 40 procent osób poruszających się na wózkach. W jego planach jest m.in. zwiększenie ilości taksówek umożliwiających przewóz osób na wózkach. Jak na razie nie ma jednak zdefiniowanych konkretnych działań w tym kierunku.

 

Źródło: insidethegames.biz

 

Kinga Marchela

Studentka dziennikarstwa trenująca jeździectwo od przeszło 10 lat. Poza śledzeniem losów jeźdźców piszę o skokach narciarskich, Formule 1, triathlonie, łyżwiarstwie figurowym i curlingu.