F1: Pirelli dostawcą opon do końca sezonu 2023

  • Data publikacji: 25.11.2018, 20:00

Włoski producent wygrał przetarg i nadal będzie dostarczać opony zespołom Formuły 1. Nowa umowa będzie obowiązywać w latach 2020-2023. Obecny kontrakt wygasa po sezonie 2019. Rywalem Pirelli w procedurze przetargowej była japońska firma Hankook.

 

Pirelli pozostaje jedynym dostawcą ogumienia dla Formuły 1 od 2011 roku. We wcześniejszych latach dostarczycielem opon był brytyjski producent Bridgestone oraz francuski Michelin. W związku ze zmianami w regulaminie, od 2021 roku firma Pirelli będzie zobowiązana dostarczać opony 18-calowe, które zastąpią ogumienie 13-calowe, obowiązujące do zakończenia sezonu 2020. Ponadto od kampanii 2021 będzie zakazane używanie koców grzewczych, zakładanych na opony, w celu utrzymania ich odpowiedniej temperatury. 

 

"Pirelli jest ważnym i cenionym partnerem Formuły 1 od 2011 roku. Są liderami w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie ogumienia. To prestiżowa marka, a nasza współpraca z nimi jest dowodem na to, że pragniemy łączyć F1 z najlepszymi korporacjami w świecie sportów motorowych i nie tylko. Cieszymy się, że osiągnęliśmy porozumienie, które gwarantuje stabilną przyszłość dla tak istotnego elementu Formuły 1" - powiedział Chase Carey, prezes i dyrektor generalny F1.

 

"Cieszę się, że Pirelli będzie przez kolejne lata oficjalnym dostawcą opon dla mistrzostw świata Formuły 1 organizowanych przez FIA. Pozwoli to nam wszystkim cieszyć się doświadczeniem, zbieranym od 2011 roku. Wiemy, jak ważna i trudna jest rola dostawcy opon, a szczególnie w Formule 1" - mówił Jean Todt, prezydent federacji FIA.

 

"To doskonała wiadomość, że Pirelli przedłuża współpracę z Formułą 1 do 2023 roku. Nowa umowa wydłuża naszą obecność do trzynastu sezonów we współczesnej erze F1, Pirelli było obecne również w 1950 roku, kiedy mistrzostwa świata Formuły 1 zostały zainaugurowane. Formuła 1 jest i pozostanie królową sportów motorowych. To idealne środowisko dla Pirelli, które zawsze uważało sport motorowy za najbardziej zaawansowane technologicznie laboratorium badań nad rozwojem ogumienia" - dodał Marco Tronchetti Provera, wiceprezes Pirelli i dyrektor generalny.

 

Źródło: motorsport.com