F1: Renault zaprezentowało tegoroczny bolid
youtube.com

F1: Renault zaprezentowało tegoroczny bolid

  • Dodał: Adam Jakubowski
  • Data publikacji: 12.02.2019, 17:00

Oficjalne odsłonięcie RS19 odbyło się wczesnym popołudniem w siedzibie ekipy w Enstone. Barwy bolidu zostały zachowane z poprzednich sezonów. Dominuje kolor czarny oraz żółty. W kampanii 2019 duet kierowców podstawowych Renault stworzą Nico Hulkenberg oraz Daniel Ricciardo, który przeniósł się z Red Bulla.

 

Szefowie Renault wierzą, że ten skład kierowców w połączeniu z ciągłym ulepszaniem infrastruktury oraz wzmacnianiem kadry inżynierskiej teamu przyniosą duże profity, a także pozwolą kontynuować postęp, jaki zespół odnotował od momentu powrotu do królowej sportów motorowych jako ekipa fabryczna.

 

Mimo, że zdjęcia oraz opublikowane video ukazują bolid Renualt na sezon 2019, niektóre części maszyny podczas dzisiejszej premiery pozostały w specyfikacji z modelu 2018 np. podwozie. Ekipa z Enstone nie chce odkrywać wszystkich kart, a zupełnie nowy bolid w stosunku do ubiegłorocznej kampanii, zobaczymy w trakcie przedsezonowych testów na Circuit de Catalunya pod Barceloną, które ruszają w przyszłym tygodniu (18 lutego).

 

Renault zajęło czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów w sezonie 2018. Szefowie francuskiego zespołu zdają sobie sprawę z przewagi trzech najlepszych zespołów nad resztą stawki (Mercedes, Ferrari oraz Red Bull). Cyril Abiteboul jest jednak zdania, że sezon 2019 może być dla jego ekipy przełomowy.

 

Start sezonu będzie właściwym momentem, aby pokazać wszystko to, co udało nam się zrobić przez ostatnie trzy lata i jestem z tego dumny. Praktycznie każdy obszar fabryki został ulepszony, w celu konkurowania na tym samym poziomie z obecnie topowymi ekipami w stawce - powiedział dyrektor zarządzający Renault Sport F1.

 

W znaczny postęp, dzięki ulepszonej jednostce napędowej, wierzy również dyrektor ds. silników Renault, Remi Taffin, który dodał: - Przepisy dotyczące silników są niezwykle skomplikowane - znamy je i rozumiemy. Ciężko pracowaliśmy nad systemem ERS. Sporo czasu poświęciliśmy również kwestii ICE (silnika spalinowego). W 2018 roku wprowadziliśmy kilka nowych rozwiązań, które okazały się skuteczne. Z niektórych skorzystaliśmy przy pracach rozwojowych na sezon 2019. W rezultacie to była najbardziej efektywna zima dla nas od lat.

 

Czy zespół Renault zrobi tak duży krok naprzód, pozwalający walczyć z ekipami ze ścisłej czołówki F1? Odpowiedź na to pytanie otrzymamy w trakcie sezonu 2019, który wystartuje w połowie marca na torze w Australii.

 

Źródłó: autosport.com